Cookies

Hold dig fysisk aktiv med andet en blot bordtennis

18-12-2019 13:33 |  BordtennisPortalen |  CMS Admin
Selvom dit hjerte måske virkelig brænder for at spille bordtennis, er det ikke altid en god ide, hvis dette er den eneste måde du får din træning på. For som det er med de fleste sportsgrene og træningsformer, så er det tit visse områder af kroppen, man bruger mest. 
Men for at kunne yde sit absolut bedste er det vigtigt at hele ens krop er stærk. Derfor er det en rigtig god ide hvis man tilføjer andre træningsmetoder til ens ugentlige trænings, så man får den bedst mulige form. Ved at træne på forskellige måder får de forskellige muskler også nogle pauser, så man ikke risikerer at de bliver overanstrengt. 

Hold benene stærke hele året ved at cykle 
Cykling er en rigtig god måde at få trænet sine ben på, og det er nemt at inkorporerer i ens hverdag. Nogle gange kan det endda gøres, så det også giver en anden praktisk værdi, nemlig at nå frem til en destination. Men som du nok allerede ved, hvis du godt kan lide at cykle, så begynder vejret så småt at arbejde mod cyklisterne. Så hvis du synes, at vejret gør, at du føler dig mindre motiveret til at cykle, men at du egentlig samtidigt savner dine cykelture, så findes der heldigvis en måde, hvorpå du fortsat kan få cyklet uden at blive gennemblødt hver gang. 
Denne løsning er en cykeltræner. For med en cykeltræner kan du cykle inden for, langt væk fra regn, slud og sne. På den måde kan du holde fast i din vante cykel rutine. Selv hvis du bor i lejlighed er en cykeltræner en mulighed for dig, for de bliver nemlig bedre og bedre til at lave dem så støjfri som overhovedet muligt, så du ikke kommer til at genere dine naboer hele vinteren. Man kan få sådanne cykeltrænere i alverdens prisklasser, alt efter hvilke behov  og krav man har.

Gennemtræn kroppen fra top til tå 
Med en træningsbænk kan du styrketræne hjemmefra dit eget hjem. Dette kan være vigtigt, for at du får styrket de områder, som ikke naturligt bliver trænet, når du spiller bordtennis, men det kan også være en god måde at øge muskelmasserne i dine fokusområder endnu mere. 
Der findes flere forskellige typer af træningsbænke, hvilken type der er bedst for dig afhænger af, hvilke behov du har. De kommer i variationerne flad, skrå og multi. Og deres funktioner kan meget nemt ses ud fra navnene. Den flade træningsbænk er helt flad og derfor god til øvelser som bænkpres. Den skrå træningsbænk er normalt set justerbar, så den også kan fungere som en flad, men kan også justeres op, så du træner i en skrå vinkel. Dermed har den flere træningsmuligheder. Multi træningsbænken kan som navnet indikerer endnu mere og er derfor den, som giver mest rum for at kunne træne hele kroppen igennem. 
Så alt efter hvad dine behov er, om du helt vil fokusere på at træne ben, ryg, skuldre eller lidt af det hele, findes der en træningsbænk til dig. 



 









Vidste du at...



 
Delete item?